Rabu, 04 Februari 2015

BAHASA INGGRIS GAUL ABJAD C

BAHASA INGGRIS GAUL ABJAD C


Cabul
Jangan ngimongin yang cabul-cabul. Don’t make suggestive remarks.
Pikiranmu cabul melulu. You always have dirty mind.

Cabang
Pikiran cowokmu bercabang. Your boyfriend’s mind keeps wandering.

Cabut – Pergi
Aku cabut dulu. I’m leaving now/ Better be going/ Better be off/ Better get moving/I’m gone.
Sori, aku cabut dulu. Sorry, gotta go now/ Let me go now.
Cabut perkataanmu! Take your words!
Aku cabut dar ruang itu sembunyi-sembunyi. I snacked out of the room.

Caci
Jangan mencaci maki orang lain seperti itu. Don’t swear at other people like that.
Kamu sukanya mencaci maki aku. You like yelling obscene words at me.
Aku sih udah biasa dengan caci maki dia. I get used to his swearing.
  
Cadangan
Tenang, aku masih punya uang cadangan. Take it easy, I still have extra cash.

Cahaya
Wajah cewek itu bercahaya. She has a happy face.
Aku dulu cuman belajar di bawah lilin. I used to study by the candle light.

Cakap
Dia penyanyi yang cakap. She’s a qualified singer.
Yuk, kita bercakap-cakap di taman. Let’s have a chit-chat in the park/ Let’s have a talk in the park.
Kita hanya bercakap-cakap hal-hal kecil saja. We are just shooting the breeze.
Dia sih orangnya banyak cakap. She talks too much/ With her, it’s all talk.

Camkan
Camkan kata-kataku di pikiranmu. Let my words sink into your mind.
Camkan itu, oke? Think it over, ok? / Sleep on it, ok?

Campak
Dia kena campak. He suffers from measles.
Aku akhirnya dicampakkan begitu saja oleh dia. I was finally dumped by him.
Cewek itu mencampakkan pacarnya sesudah mereka bertengkar. The girl dumped her boyfriend ater they began to have many fights.
Kamu nggak bisa mencampakkan aku seperti ini. You can’t dump me just like that.
Aku nggak mencampakkan kamu. I’m not trying to dumb you.

Campur
Gak usah ikut campur urusanku. Keep your nose out of my business/ Kepe out of this/ Stay out of this, ok? /Mind your own business.
Kamu sebaiknya gak usah ikut camour urusannya! Don’t be nosey/ You shouldn’t meddle his business/ you shouldn’t butt into his business.
Orang tuanya campuran. He’s of mixed parentage.

Canda
Anak baru itu susah diajak bercanda. That new student can’t take a joke.
Kamu nggak bisa bercanda ya? Can’t you take a joke?
Mantan cowokku sukanya bercanda. My ex-boyfriend likes joking.
 

Canggung
Dia orangnya canggung. He is a clumsy person/ he’s a klutz.
Cewek itu kelihatan canggung banget. Ngapain sih? She appeared ill at ease. What’s wrong with her?
Aku merasa canggung kerja di antara para seniorku. I feel uncomfortable working with my seniors / I feel uneasy working with my seniors.

Cantik
Biarlah dia mempercantik diri. Let her put on her make-up.
Kecantikan itu tidak abadi. The beauty is only skin deep.
Kecantikan tergantung siapa yang melihatnya. The beauty is in the eye of the beholder.

Cap
Dua sering mencap aku sebagai cowok pemalas. He often labels me as a lazy boy.
 

Capai
Pertengkaran aku sama dia capai puncaknya kemarin. Our quarrel came to head yesterday.
Aku ingin sekali mencapai impianku. I really wanna realize my dream/ I really wanna make my dream come true.
Aku cuma ingin capai dua hal dengan satu usaha saja. I just wanna kill two birds with one stone.
 
Cara-Secara
Aku nggak ngerti cara berpikir kamu. I don’t know your way of thinking.
Kamu tahu nggak cara kerja kamera ini? D’you know how to operate this camera?
Itu sih bukan cara yang tepat untuk dekati dia. That’s not the right way to approach her.
Dia ngomongin pacarnya panjang lebar. She talks about her boyfriend in detail.
Dia cuma jelasin kejadian itu secara singkat. He’s just explained that event briefly.
 

Cari
Itu dia yang dicari-cari. This is it!
Tuh ada yang nyari kamu. Look! Someone is looking for you.
Carilah teman sebanyak-banyaknya. Make as many friends as possible.
Pacar baruku pandai cari teman. My new boyfriend’s good at winning friends.
Dia carikan aku cowok keren. She mixed me up with a cool guy.
Ayo cepetan kita cari solusinya. Come on! Let’s come up with the solution.
Ini sih bukan tempat yang tepat untuk nyari kebahagiaan. It’s not the right place to seek happiness.
Aku mbok carikan teman kencan. Please set up a date for me.
Itu cara dia cari nafkah. That’s his way to earn a living.
Cari dulu dong dasar kekecewaanmu. You need to get to the bottom of your disappointment.
Ayolah kita cari akal. Come on, let’s come up with something.
Kamu cuman cari perkara. You’re just asking for trouble.
Jangan coba-coba cari perkara disini. Don’t get yourself into trouble here/ Don’t rock the boat here.
Kamu Cuma cari enaknya saja. You just wanna do things the easy way.
Dia cari kedamaian di pantai. He seeks peace on the beach.
Dia sukanya cari muka. She always tries to impress other people.
Aku nggak pernah cari keuntungan sendiri. I never think of personal gain.
Jauhi dia. Dia suka cari gara-gara. Stay away from him. He has a chip on his shoulders.
Dia cari uang dengan kerja sambilan di kafe. He’s moonlighting in the café/ He’s making a few bucks on the side in the café.

Cecer
Uang koinku tercecer dimana-mana. My coin scattered all over the place.
Kopi tercecer di lantai. The coffee spilled all over the floor.

Cegah
Nggak ada yang bisa cegah rencananya. No one can stop his plan.
Kamu mesti cegah agar kamu tidak marah. You have to refrain from anger.
Doa akan mencegah pikiran buruk. Prayers will block out dirty minds.

Celaka
Dia hampir kena celaka. She had a narrow escape/ He had a close call.
Aku nggak mau nyelakain dia. I won’t cause her any trouble/ I don’t want to get her into trouble.

Cemar
Jangan cemari nama baik sekolahmu. Don’t besmirch your school’s name.
Sikap buruknya akan cemari nama baik keluarganya. His bad attitude will stain his family’s reputation/ His bad attitude will be a disgrace to his family.
Dia dituduh mencemarkan nama baik gurunya. He was accused of defaming his teacher.

Cemas
Kamu nggak perlu cemas. Don’t worry/ Take it easy/ Cheer up!
Kamu Cuma bikin aku cemas. You make me worried/ You had me worried.
Aku jadi cemas dengerin ceritamu. I’m disturbed to hear your story.
Dia merasa cemas tentang hasil tes wawancaranya. She feels uneasy about her interview test.
 
Apa yang gangguin pikiranmu? What’s disturbing you?
Kamu kok semakin cemas. You’re getting more anxious.
Semua orang punya kecemasannya sendiri. All people have their own worries.
Sikapnya mencemaskan. His attitude is worrying.

Cemburu
Pacarku cemburuan. My boy is a jealous lover.
Kamu udah terlalu cemburuan. Aku nggak tahan lagi. You’re just too jealous. I can’t take it anymore.

Cemooh
Dia sukanya cemoohin aku di depan orang. He likes to putting me down in public.
Jangan jadikan dia bahan cemoohan. Don’t make him the butt of the jokes.
Dia jadi bahan cemoohan di sekolah. She’s becoming to laughing stock of the school.
Dia sukanya mencemooh temannya. He likes making fun of his friends/ He likes pulling his friend’s leg.
Nggak baik mencemooh gurumu. It’s not good to ridicule your teacher.
 

Cengang
Hasil tes itu mencengangkan aku. The test result comes to me as a surprise.
Penampilannya mencengangkan banyak penonton. His performance amazed many audiences.
Mereka tercengang. They’re shocked.

Cengeng
Jangan cengenglah. Stop whining/ be tough.
Kamu kok mudah cengeng sih. Don’t be a sissy/ don’t get offended easly.

Centil
Iih.. centil banget sih! Yach, so flirtatious.
Dia centik banget. She is so flirtatious.
Dia suka centil ama orang. She likes flirting. 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar